Værdigrundlag

Nærhed

Mål: At vi alle oplever at være en værdifuld og ansvarlig del af fællesskabet.

  • Vi bidrager alle til et trygt fællesskab.
  • Vi tager os af hinanden.
  • Vi har respekt for skolen og skolens ting.
  • Vi skal være respektfulde i forhold til det samfund, skolen er en del af.
  • Vi har en anerkendende tilgang til hinanden.
  • Eleverne inddrages i ansvaret for et godt miljø på skolen.
  • Samarbejdet mellem skole og hjem tillægges stor værdi.

 

Helhed

Mål: At vi alle bliver hele mennesker med gode sociale og faglige færdigheder.

  • Dagen er præget af hele forløb.
  • Sammenhæng mellem store og små, skole og fritid, skole og hjem
  • Sammenhæng med det omgivende samfund
  • Den høje faglighed er en forudsætning for, at alle realiserer deres potentiale.
  • Forskellige fagligheder ”trækker sammen” i et udviklende pædagogisk læringsmiljø.
  • Det tværfaglige samarbejde udvikles.

 

Udfoldelse

Mål: At vi alle oplever glæden ved at lære.

  • Vi udfordrer alle evner og sanser.
  • Vi tager udgangspunkt i den enkeltes styrkeområder.
  • Vi giver rum og tid til leg, eksperimenter og kreativitet.
  • Undervisningen organiseres og struktureres såvel på langs som på tværs af skolen med fokus på brugen af alternative undervisningsformer.
  • Eleverne er bevidste om at undervisning og læring kan ske på forskellige måder.
  • Der gøres brug af alle udendørs lege- og læringsmiljøer.

Sektorpolitik

I Randers Kommunes sektorpolitik for skoleområdet er der beskrevet en præsentation af de mål og de holdninger, som skal være kendetegnende for skolerne i Randers Kommune. Sektorpolitikken omfatter derfor både skolens kerneydelse og de funktioner, der knytter sig hertil.

Du kan finde sektorpolitikken for skoleområdet her.